Portfolio
Duracell
Baterie alkaliczne
Power in action

Realizację zdjęć reżyserowanych przez Tomka Bagińskiego, powierzono studio FilmProdukcja. Animację 3D i kompozycję zrealizowało Platige Image.


Zazwyczaj firmy cieszą się, mogąc wykazać przewagę konkurencyjną swoich produktów. Czasem jednak, gdy różnica klas jest ogromna, komunikat musi być szczególnie wiarygodny, aby pokonać wątpliwości konsumentów.

Większość kampanii reklamowych marki Duracell tworzona jest pod kątem rynków rozwiniętych o dużej penetracji baterii alkalicznych. Okazało się jednak, że w krajach, gdzie przewagę ciągle mają baterie cynkowe, potrzebne jest alternatywne podejście reklamowe.

Zadaniem Adwertajzing było stworzenie kampanii, która w dosłowny sposób pokazuje różnice w czasie pracy baterii Duracell oraz najpopularniejszych w danym kraju baterii konkurencyjnych. Zadanie to zostało zrealizowane w sposób odbiegający od standardów marki Duracell.

Tym razem akcja filmu przeniesiona została w świat ludzi. Oprócz animowanych postaci, w spocie występują dzieci, których zabawa jest analogią do potyczki królików.

Obejrzawszy spot, widz doskonale orientuje się jaka jest równica pomiędzy 20 minutami zabawy, jakich dostarcza zwykła bateria cynkowa, a 200 minutami, które zapewniają baterie Duracell.

W spocie "Power in action" udało się połączyć właściwą marce energetyczność samochodowego wyścigu z silnie racjonalnym przekazem o czasie działania baterii.

Całość kampanii dopełniły materiały POS, stworzone w oparciu o komputerowo generowane postaci królików Duracell.

Kampania Adwertajzing została zaadaptowana przez Red Works (Ogilvy) na następujące kraje: Turcję, Ukrainę, kraje Półwyspu Arabskiego, Afryki Południowej, Wschodniej i Zachodniej, Bliski Wschód, Maroko, Bałkany, Kaukaz i Czechy.