Portfolio
Marketplanet
Doradztwo
Kryzys




Słowo "kryzys" budzi trwogę. Szczególnie, gdy nie schodząc z nagłówków, odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Jednak historia pokazuje, że właśnie kryzys leżał u podstaw sukcesu wielu potężnych dziś firm.

Na przełomie stycznia i lutego 2009 roku ruszyła kampania "Zarabiaj w kryzysie", przygotowana dla firmy doradczej Marketplanet przez agencję Adwertajzing.

Zamierzenie kampanii było przewrotne: kiedy polscy przedsiębiorcy drżą przed skutkami kryzysu gospodarczego, Marketplanet głosi: "Kryzys nie zwalnia od zysku".

Celem kilkuetapowej komunikacji było przetworzenie negatywnych emocji związanych z kryzysem w poczucie szansy: przekonanie zarządów dużych firm, że kryzys może być dla nich szansą w umacnianiu pozycji przedsiębiorstwa.
Pierwszy etap kampanii miał na celu przedarcie się przez informacyjny szum i przyciągnięcie uwagi mediów. Wykorzystano do tego reklamy teaserowe (np. "Tnij koszty zanim wytną Ciebie"), które pojawiły się m.in. w Polityce, Parkiecie, Pulsie Biznesu oraz na billboardach. Równolegle zaczęła działać specjalna strona internetowa Marketplanet, poświęcona przeciwdziałaniu kryzysowi.

Mocne wejście drugiego etapu kampanii to forum "Zmieniamy polski przemysł" z silną medialną obecnością Marketplanet, a także kolejne ogłoszenia prasowe, tym razem głoszące komunikat pozytywny ("Kryzys może się opłacać"). W ramach tego etapu wykorzystano również banery, linki sponsorowane oraz audycje w Radiu PIN.

Trzeci etap kampanii miał na celu przetworzyć zbudowaną już w grupie celowej świadomość "kryzysu jako szansy" w konkretne działanie - nawiązanie współpracy z Marketplanet. Służyły temu m.in. ogłoszenia w prasie branżowej oraz marketing bezpośredni.